CégünkrőlAbout UsSeizoの御紹介

@import((rwml-menu))

A Seizo egy informatikai megoldásszállító vállalat.



Fő területeink: rendszer integráció, konzultáció, fejlesztés, hardver és szoftver értékesítés és karbantartás, az egyszerű pc-től a nagy rendszerekig, IBM Business Partner minősítéssel.

Stratégiai célunk hogy az europai piac egyik fő informatikai beszállítójává váljunk.
Arra törekszünk, hogy elégedettségüket messzemenőkig kivívjuk testreszabott informatikai megoldásainkkal, megbízható hardver és szoftver karbantartással.
A "SEIZO" egy Japán szó, melynek jelentése gyártás, termelés.
Magas követelményrendszert alakítottunk ki magunkkal szemben, melynek eredménye a jó minőségű és megbízható informatikai rendszer.


Üzleti koncepciónk a QSFR elvén alapszik.



(Quality of product, Speedy action, Flexible adjustment for the business environment, Reasonable price.)
Minőségi termék, Gyors végrehajtás, Rugalmas alkalmazkodás az üzleti környezethez, Versenyképes ár.
Úgy gondoljuk ez az az út, mely a felhasználó teljeskörű megelégedettségéhez vezet.


Vállalatunk eddigi története és gyakorlatunk garantálja a sikeres projekteket.



Seizo-Systems Kft. eredetileg egy szoftver fejlesztő vállalat, komoly tapasztalattal és gyakorlattal a gyártási, logisztikai és raktározási rendszerek terén.
Magasan képzett munkatársaink több mint 10 év szakmai tapasztalattal rendelkeznek az egyedi fejlesztésű szoftverek területén.

Az ügyvezető igazgató Mr. Ohno, több mint 30 éves tapasztalattal rendelkezik a nemzetközi szintű gyártástechnológiában, melyre nem csak Magyarországon hanem Japánban, Kanadában, Kóreában, Tajvanon, Indiában eltöltött évei során tett szert. A megszerzett tapasztalatait és tudását továbbadva munkatársainknak is, lehetővé teszi azok hasznosítását az általunk fejlesztett rendszerekbe beépülve.

Mindezen tapasztalataink birtokában kifejlesztettünk egy gyártási rendszert, kifejezetten kis és középvállalakozások számára, mely az anyagszükséglet tervezéstől (MRP - Material Requirement Planning) a logisztikáig felmerülő minden feladatot képes ellátni.

Tudjon meg többet az MRP csomagról
Az MRP (Material Requirement Plan) csomag a következő modulokat tartalmazza:

1. BOM - (Bill Of Materials - cikktörzs).
2. Kereskedelmi szükséglet.
3. Termelési terv.
4. SCM (Supply Chain Management)
  • Anyagszükséglet kalkuláció.
  • Rendeléskiadás, jövőbeni készletkalkulációval.
  • Szállítmány szervezés, járműkihasználtság-optimalizációval.
  • ASN hozzáférés Weben keresztül (Advanced Shipping Notice).
  • Befogadható, és kiadható számlák.
  • Raktár és készletkezelés.
  • KANBAN - vonalkód rendszerű beszállítás a gyártósorra.
  • Kész termékek raktározásának támogatása.
  • Kész termékek szállítmányozásának támogatása.
5. Gyártás kontroll
6. Közvetlen költségszámítás.
7. Automatikus interfész különböző könyvelési rendszerekhez, beleértve az SAP-t is.

Ezen modulok közül a felhasználó válaszjthatja ki a számára szükségeseket, és akár lépésről lépésre fejlesztheti rendszerét, időt és pénzt takarítva meg.

Cégünk más területekkel is foglalkozik, közülük a legfontosabb az integrált OA (Office Automation), avagy az Iroda Automatizálás.
Megoldásaink testreszabott, egyedi fejlesztésű IBM Lotus alkalmazásokra, munkafolyamat menedzsmentre épülnek.
Számos előre elkészített rendszer áll már vevőink rendelkezésére, melyeket több europai vállalatnál is alkalmaznak.

Ez a csomag a következő modulokat tartalmazza (minden modul biztonsági funkciókkal van ellátva)

1. Levelezés és naptár, ez az alap modul.
2. Iratok kezelése, beleértve bármilyen rajz vagy egyéb dukumentumot is.
3. Projekt tervezés, vezérlés.
4. ISO dokumentumok kezelése, Audit.
5. Tervezési változások követése (ECN Tracking).
6. Szerződés és ár kontrol kezelése minden termékre.
7. Webes felhasználói felület.

Megkezdtünk egy PLM (Product Lifecycle Management - Termék Életciklus Menedzsment) szoftvercsomag kidolgozását erősítve ezzel az MRP és OA csomagokat.

24 órás rendszer és infrastruktúra támogatása



Tudjuk, a legtöbb gyártással foglalkozó vállalat folyamatos, 24 órás munkarendben dolgozik, ami rendszereik magasfokú rendelkezésre állását követeli meg.
Magasan képzett munkatársaink segítségével biztosítani tudjuk ezeket a feltételeket akár anélkül is, hogy megbízónk külön informatikai szakemberrel rendelkezzen.

Seizo is an IT solutions provider company.



Our main areas: system integration, consultation, development, hardware and software reselling and maintenance from the plant side sequencer and PLC systems to the Host computer based systems. Seizo is IBM Business Partner.

Our strategic goal is to become the main IT solution provider for EU.
We would like to support them through suitable software solutions, hardware installation and maintenance. "SEIZO" is a Japanese word which means manufacturing. Our intension is to produce high quality software.


Our Business Concept is QSFR.



Quality of product, Speedy action, Flexible adjustment for the business environment, Reasonable price.
This is the way to get our User's satisfaction.


Our history and experience guarantees successful IT Projects.



Seizo-Systems Kft. is originally System Development Company with strong knowledge and experience especially for production and Logistics, Ware House Control area. Our highly educated staffs have more than 10 years experience in the development of custom made software.
Mr. Ohno our managing director has been working for production companies systems more than 30 years, not only in Hungary and Japan but also Canada, Korea, Taiwan, India etc. Those experiences and knowledge has bee passed to Seizo members and integrated to current Seizo software based on the Hungarian and EU environment. Those software will be growing up forever.
As a result Seizo keep excellent original MRP package software for smaller companies. The management direction of the company has been taken over by Dr. Hideki Nakamura in 2017.
Read more about our MRP package
MRP (Material Requirement Plan) package contains following modules.

1. BOM - (Bill Of Materials).
2. Sales Requirement.
3. Production Plan.
4. SCM (Supply Chain Management)
  • Materials Requirement calculation.
  • Order calculation considering stock in the future.
  • Picking schedule based on the JIT and full truck loading.
  • ASN by Web (Advanced Shipping Notice).
  • Receipt and make account payable for suppliers.
  • Warehouse and stock control.
  • KANBAN delivery to the production line.
  • Finished products stock control.
  • Finished products delivery.
5. Production line control and productivity control.
6. Direct cost calculation.
7. Accounting Softwares Automatic Interface. (Including SAP Finance)

From those modules, user can select and install only necessary module, or can install step by step based on the business environment. So, for each company not necessary to develop one by one, just make adjustment and install. It can save time and money.
Seizo has more fields other than production control area. This is the
OA; Integrated Office Automation area.
Especially, we are good at combination of Lotus Work Flow of IBM and LAN. Seizo already prepared the Work Flow Package for smaller companies. Those modules are already installed in EU companies.
This Package contains following modules, all modules are secured by security.

1. Mail and Schedule, this is the basic module.
2. Documents Control including Drawings.
3. Projects Control.
4. ISO Audit.
5. Engineering Change Control.
6. Contract and Price Control for each goods and parts.
7. Web Applications.

Seizo started to make concept for PLM (Product Lifecycle Management) package enhanced on MRP and OA packages.
Lot of production companies work for 24 hours based on the customers operation. The other side, It is quite hard to keep good level IT staffs. Seizo can share our excellent human resources for customers with reasonable cost. For IT System 24 HRS operation, Seizo made support contract with HITACHI EU (London) for JP1 (Job Management Partner 1) customers.
Seizo はコンピュータシステム開発を手掛けて参りました。

現在は工場現場サイドのシーケンサー、PLCからホストコンピュータシステム迄、
御客様の御要望に沿ってアウトソースイングを含め、提案させて頂いております。

又、Seizo は IBM ビジネスパートナーとして、ハードウエアーの販売及び
ハードウエアーのメンテナンスも手掛けております。
特に3勤体制で稼動される製造業の顧客には365日24時間の、
ハード及びソフトのサポート体制を確立しております。
企業理念
私共の目的はコンピュータシステムを介して、
製造業もの造りの皆様の御役に立ちたいと願っております。
この理念によって、社名を日本語の“製造” SEIZO と名づけました。
この理念に従って、製品の品質はもとより、現地、現物、現実の三現主義に
基づいた、現場に密着したシステム開発を行います。
スピード、柔軟性、に勝るメンテナンスを妥当な価格で提供させて頂いております。

この事が唯一顧客満足度を得る事が出来る道と考える次第です。

私共のシステムの特色、生産管理とOA管理(後述)。
特に製造業の中核とも云える生産管理、輸送、倉庫管理に強みを発揮しております。
Seizoの代表、大野は日本で生産管理のコンピュータシステムに携わり、
MRP協会に所属しておりました。
この経験に基づいて、日本の製造業数社のMRPシステム導入に関わりました。
その後、カナダ、韓国、台湾、インド等の工場立上げに参加致しました。

上記の経験、知識は弊社のスタッフに継承されて居ります。
これらの集大成として、中小企業製造業様の為の生産管理パッケージを用意し、
ハンガリー、EU対応に完成させて居ります。
これらのソフトは今後もEUの規制変化等に対応して成長をつづけて参ります。
MRP(Material Requirement Plan.)パッケージとは。
製品生産の為の部品、材料の所要量計算を中核にした生産管理システムで、
広い意味では原価計算までを含みます。

1.部品表        BOM (Bill Of Materials).
2.セールスオーダー管理 Sales Requirement.
3.生産計画       Production Plan.
4SCM (サプライチェインマネージメント)

  • 所要量計算      Materials Requirement calculation.
  • 発注量計算      Order calculation、 considering stock in the future
  • 集荷計画       picking schedule based on the JIT and full truck loading.
  • WebによるASN。 Advanced Shipping Notice by Web.
  • 検収処理       Receipt and make account payable for suppliers.
  • 倉庫管理と棚卸    Warehouse and stock control.
  • カンバン納入     KANBAN delivery to the production line.
  • 完成品在庫管理    Finished products stock control.
  • 完成品輸送   Finished products delivery.
12. 組立指示と生産性管理 Production line control and productivity control.
13. 直接原価計算     direct cost calculation.
14. 会計ソフトとのインターフェース Interface to Accounting Softwares. (SAP Finance を含む全ての会計ソフトとの自動連繋)

これらの独立したモジュールから御客様は必要なモジュールのみを導入出来ます。
又は、必要に応じてステップバイステップでインストール可能です。
Summit D&V Kft (Sumitomo Hungary)様でこの方式で稼動しております。
この方式で、システム導入までの時間短縮と費用削減が可能です。

弊社の生産管理分野以外の得意分野、OAについて。

特にLANローカルエリアネットワークとIBMのロータスを組み合わせた、
オフイスオートメーションシステムには威力を発揮しております。

MRPパッケージと同様、中小企業様向けワークフローのパッケージを用意して居ります。
これらのモジュールは既にEUの顧客に提供されております。

1. メールとスケジュール管理、これはベースモジュールです。
2. 図面管理を含む、ドキュメント管理。
3. プロジェクト管理。
4. ISO監査管理。
5. 設計変更進度管理。
6. 契約進度管理、個々の品物や部品毎の契約価格管理が可能です、
見込み指値価格、仮価格、決定価格等の期間毎の管理が可能です。
7. Webアプリケーション。
上記、生産管理(MRP)パッケージとOAパッケージをベースに、
統合PLM(Products Lifecycle Management) パッケージを検討中。
24時間サポート体制の背景
製造業の工場運用は顧客の生産体制に同期化して、三勤24時間稼動される場合が
少なくありません。
定期点検はもとより24時間、緊急時には呼び出しから一時間以内に、
オンサイトでのハードウエアー、及びソフトウエアーの解決作業に取り掛かります。

又、ITシステム24時間自動運転に関して、日立製作所JP1(Job Management Partner 1)
による顧客サポートをHITACHI EU(ロンドン)と契約受託して居ります。
Partnereink:Our Partners:Our Partners:




Fontos vevőink:Our main customers:Our main customers:

HU

JP

GB